Arrangementer

Kunnskapen om hva vulvasmerter er og hvordan man kan bli bedre kan virke vanskelig å få tak på. Derfor arrangerer vi jevnlig spennende webinarer i samarbeid med dyktige fagfolk. Som medlem får du tilgang til opptak av disse når du melder deg inn.

Det blir også arrangert mange flotte kurs fra helsepersonell og sykehus. Vi prøver å legge til her fortløpende, ta gjerne kontakt om det er noe vi mangler.

Vulvodyni pilotkurs for pasienter og pårørende
    Flere datoer
    tor. 10. okt.
    Søsterhjemmet auditorium 3806, inngang 2
    10. okt. 2024, 08:30 – 12:00
    Søsterhjemmet auditorium 3806, inngang 2, Kirkeveien 166, 0455 Oslo, Norge
    Gynekologisk avdeling og Smerteklinikken OUS tilbyr, i samarbeid med Vulvaforeningen, pasienter med vulvodyni og pårørende et pilotkurs som går over to halve dager.
    Lærings- og mestringskurs Vulvodyni St. Olav
    fre. 08. nov.
    St. Olav hospital 1902-bygget
    08. nov. 2024, 09:00 – 15:00
    St. Olav hospital 1902-bygget, Harald Hardrådes gt. 14, 7030 Trondheim, Norge
    Vulvodyni er vedvarende ubehag, smerter eller brenning i kvinnens ytre kjønnsorgan (vulva) der det ikke finnes tegn til annen sykdom eller årsak. St. Olav tilbyr en dags pasientopplæring i gruppe for deg med vulvodyni.
    Lichen Sclerosus kveld Agder
    tor. 28. nov.
    Kvinnehelsehus Kristiansand
    28. nov. 2024, 18:00 – 21:00
    Kvinnehelsehus Kristiansand, Dronningens gate 2A, 3. etg, 4610 Kristiansand, Norge
    Vi inviterer til en lavterskel samling på Kvinnehelsehuset torsdag 28. november hvor du kan møte andre i som har lyst til å prate om Lichen Sclerosus, egne erfaringer og finne støtte i andre. Eller om du bare vil snakke om hva som helst annet i et trygt miljø.
    Lichen Sclerosus kveld med sexolog
    ons. 11. sep.
    Kvinnehelsehus Kristiansand
    11. sep. 2024, 18:00 – 21:00
    Lichen Sclerosus gruppen (LS-gruppen) Agder får besøk av sexolog Wenche Haaland! Det er åpent for alle, helt gratis og det blir servert kaffe/te og litt å bite i. Anbefaler alle som bor i nærheten av Agder til å forsøke å komme denne kvelden.
    Prat & Pusterom
    lør. 01. juni
    Majorstuen
    01. juni 2024, 12:00 – 14:00
    Majorstuen, Kirkeveien, 0268 Oslo, Norge
    En lavterskel samling i Frongerparken lørdag 1.juni kl. 12, hvor du kan møte andre i som har lyst til å prate kvinnehelse, egne erfaringer og finne støtte i andre. Eller om du bare vil snakke om hva som helst annet i et trygt miljø. Alt du trenger, er å ta med deg selv❣️
    Fagdag og årsmøte 2024
    lør. 20. apr.
    Quality Hotel 33 (og streaming)
    20. apr. 2024, 10:00 – 16:00
    Quality Hotel 33 (og streaming), Frognerseteren Bruk, Østre Aker vei 33, 0581 Oslo, Norge
    Vulvaforeningen har gleden av å invitere til vår aller første fagfag! Vi håper å se deg på Quality Hotel 33 i Oslo, lørdag 20. april.
    Årsmøte & webinar om trening og vulvodyni/vaginisme
    man. 25. sep.
    TEAMS
    25. sep. 2023, 18:00 – 19:30
    TEAMS
    Har du underlivvssmerter, men usikker på hvordan trening vil påvirke smertene dine? Det er lett å scrolle seg vill i sosiale medier om alt vi bør og ikke bør gjøre for bekkenhelsen vår. I dette webinaret skal Fysioterapeut Martine Høiby snakke om trening ved underlivvssmerter.
    Webinar om vulvalidelser
    ons. 12. apr.
    Digitalt
    12. apr. 2023, 19:00
    Digitalt
    Har du vondt i underlivet? På dette webinaret vil gynekolog Ole Aleksander Dyrkorn og hudlege Anne Lise Helgesen fortelle om ulike vulvalidelser.
     Yogatime for avslapping i bekkenbunn og lindring av underlivssmerte
    tor. 16. feb.
    ZOOM
    16. feb. 2023, 19:00 – 20:00
    ZOOM
    Velkommen til en online yogatime på 60 minutter der du vil få ulike øvelser for å skape trygghet i kroppen og avslapping i bekkenbunnen. Metoden er myk og alle kan være med, uansett erfaring med yoga.

Tidligere arrangementer

Her ser du en liten oversikt over arrangementer vi i Vulvodyniforeningen har gjennomført tidligere. Medlemmer får tilgang til opptak av alle webinarer, seminarer eller andre aktiviteter vi har opptak fra.